Google sandbox teorisini bir cümleyle nasıl açıklarsınız?
Google sandbox etkisi yeni sitelerin bir deneme sürecine alınmasına benzetilebilir, böylece sitenin gelen linklerin ve içeriğinin tam hakkı verilmeden site arama sonuçlarında beklenenden daha düşük seviyelerde yer alır.
Google neden sandbox diye bir şey başlattı?
Google’ın sandbox diye yeni bir site filtresi başlatmasının arkasında yatan asıl neden, birçok sayıda satın alınmış linke sahip olan ve açıldığı tarihten itibaren yüksek sıralarda yer alan spam sitelerini durdurmaktır. Google başlangıç itibariyle bir sitenin yüksek sayıda link almasına oldukça şüpheli bakar ve bu linklerin doğal olmadığı hesaba katar. Diğer bir olasılık ise spam sitelerinin arama sonuçlarında yüksek sıralarda çıkmak için çeşitli taktikler uygulamaları ve yüksek sayıda satış yapmaları sonucunda google’ın hizmet anlaşma koşullarına ters düşerek bu siteler banlanır; ve aynı süreci sürekli olarak tekrar ederler. Bunun sonucunda, yeni siteler genelde google sandbox denen bir çeşit deneme sürecine alınırlar.
Ne tür siteler sandbox’a yerleştirilir?
Her türde sitenin sandbox’a yerleştirilebileceği gibi, bu problem genelde rekabet oranı yüksek keywordler için yüksek arama sonucu sıralamalarını arayan yeni sitelerde ortaya çıkmaktadır örneğin google reklamlarında sıkça rastladığımız uzaya giden ikinci insan kimdir, pusulayı kim icat etti gibi keywordler sık kullanılmaktadır.
- Sandbox’taki her bir siteye ayrı bir süre verilmektedir, ama bu şekilde yüksek rekabet yaşanan keywordlerde iyi arama sonucu hedefleyen siteler için bu sürenin muhtemelen daha uzun olmaktadır.
Bir site sandabox’da ne kadar süre kalır?
Sandbox’da kalma süreleri üç ile dört ay normal bekleme süresi olmakla beraber bir aydan altı aya değişim göstermektedir, daha az rekabet yaşanan aramalar için daha kısa sürelerde beklemeler yaşanmasıyla beraber hiper-rekabet yaşanan kelimeler için bu süre genelde altı ay olmaktadır. Çoğu arama keywordleri için en sık raslanan bekleme süresi üç aydır.
Sandbox’da değişim gösteren bekleme süreleri var mıdır?
Sandbox’da bekleme yüksek şekilde değişkenlik gösterir. Keyword için ne kadar çok rekabet gösteriliyorsa sandbox içinde kalma süresi de o kadar fazladır. Filtre zamanla yavaş yavaş etkisini azaltacak ve yaklaşık üç ay içerisinde moral bozan etkisinin çoğu kaybolacaktır. Tabii ki en fazla rekabet yaşanan kelimelerde etki altı ay boyunca tüm gücüyle kendini gösterecektir.
Sandbox içinde olduğumu nerden bileceğim?
Sandbox etkinliğinin kanıtı genelde iyi google pagerank değerine ve gelen linklere, ve bazı ikincil arama tümcelerinde güçlü arama sonucu sıralamalarına sahip olan sitelerin en önemli aramalarda ortalıklarda gözükmemesidir. Bu tarz koşullarda site muhtemelen sandbox’a atılmıştır.
Bunun sandbox etkisi olup bir google cezası omadığını nerden bileceğim?
Eğer bir site bir google cezası yüzünden ziyaretçi alamıyor ise, daha az önemli aramalarda dahi google arama sonucu sayfalarında çıkmaz. Ayrıca site hiç pagerank değeri göstermez ve hatta google toolbar’da sade gri bir bar gözükür.
Eğer websitem sandbox’a takılıp kalırsa, nasıl dışarı çıkartırım?
Sandbox’tan kurtulman için tek gereken zamandır. En önemli keywordlerinin rekabet düzeyine göre bu zaman bir aydan altı aya kadar değişkenlik gösterir, ki üç aydan dört aya kadar olan süreler normal süre zarfı olarak kabul edilmektedir. Bu esnada sitenizi geliştirmeye devam edin ve sandbox süresi sona erince hızlı bir şekilde yükselişe geçin.
Sitem sandbox’ta gömülü iken ne yapmam gerekli?
Siteniz sandbox’ın içindeyken keyword bakımından zengin taze içerik eklemenin ve yeni gelen linkler sağlamanın ideal zamanıdır. Gelen linkler eklemek ile etkisini göstermekte olan olası bir link filtresinden (dampening link filter) kaçınacağınız temin edilir. Siteniz sandbox’ın derinliklerinden kurtulduğu zaman bu linkler yeterince yıllanmış ve tüm pagerank ve link popülerlik değerlerini göstermeye hazır bir halde olacakalardır.
Sandbox’ta iken siteme içerik eklemeye devam etmeli miyim?
Siteniz sandbox içerisinde iken konunuz ile alakalı içerik eklemenin ideal zamanıdır. Daha fazla keyword bakımından zengin içerik eklemeye konsantre olun ve sayfa içi ve sayfa dışı faktörlerin varlığını unutmayın. Sayfa içi olarak başlık (title) taglarınızın en önemli keywordleriniz içerdiğinden emin olun. Bir site haritası ekleyin ve tüm sayfalarınızın linklerinin birbirlerine o sayfanın keywordlerini barındıran link metinleri kullanan linklerle bağlı olduğuna emin olun. Sayfa dışı olan link metinlerinin de linki alan sayfanın keywordlerini içerdiğinden emin olun. Sandbox’ta iken müsait olan site geliştirme zamanınızı boşa harcamayın. Filtre kaldırıldığı zaman geliştirilmiş olan siteniz arama sonucu sıralamalarında hak ettiği yüksek seviyelere ulaşacaktır.
Websiteme yeni linkler almaya devam edeyim mi?
Sandbox süreci sitenize link eklemek için ideal bir zamandır. Yeni eklenen linklerin etkisini direk göstermemesini sağlayan bir filtrenin de varolduğu iddia edildiği için sandbox sürecinde yeni linkler eklemek bu iki filtrenin de bir kerede atlatılmasını sağlar. Eğer iddia edildiği gibi yeni eklenen linklerin etkisi filtre tarafından gölgeleniyorsa bu linkler etkilerini tam olarak sitenin sandbox’tan çıktığı zaman gösterecektir. Gelen linklerin metin kısımlarında güçlü keywordlerinizin bulunduğundan emin olun ve farklı farklı keyword kombinasyonları ile linklerinizi çeşitlendirin.
Sandbox’tan daha hızlı çıkmanın bir yolu var mı?
Sitenizi sandbox’tan sadece zaman kurtarabilir. Sandboxta bekleme süresi keyword tümceleriniz rekabetliliğine göre değişiklik gösterir. Sandbox’tan çıktıktan sonra çabuk bir şekilde arama sonucu sayfalarında en üst seviyelere çıkmanın yolları olduğu söylenmektedir. Güçlü link metinleri (anchor text) ile güçlü gelen linklerin eklenmesi ve keyword bakımından zengin içeriğin eklenmesi sitenizi sandbox’tan çıkınca en yüksek seviyelere tırmandıracaktır. Bu etkinin sandbox deneme sürecinin sonunda kendini göstereceğine dikkat edin.
Sitem sandbox’tan çıktı ancak arama sonucu sıralamaları hâlâ düşük. Bu normal mi?
Sıralamalarınızın düşük olmasının birden fazla nedeni olabilir. Sandbox süreci sonunda ayakta kalabilen siteniz en önemli keywordleriniz için uzun bir zaman boyunca sıralamalarda değildi. Güçlü arama sonucu sıralamaları elde etmeniz için önünüzde uzun bir tırmanış ve yapacak çok şey var. Sitenizin sandbox’tan kurtulması ile muhtemelen gelen link, keyword bakımından güçlü link metinleri ve içerik sıkıntısı çekmektedir. Neyse ki bunların hepsi çözülebilir problemler ve siteniz arama sonucu sayfalarında yükselişine devam edebilir.