Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

4 Kasım 2007 Pazar

SEO ve ARAMA MOTORU OPTIMIZASYONU

01:08
1 yorum


Günümüzde artık web sitesi sahibi olan herkesin duyduğu bir söz arama motoru optimizasyonu yani seo, ama çoğu zaman nereden ve nasıl başlanacağı konusunda ya kararsız kalınıyor yada yanlış uygulamalar seçilerek optimizasyona başlanıyor.

Arama motoru optimizasyonu(SEO) ile uğraşan herkesin kafasında farklı farklı seo teknikleri olabilir, bunun nedeni büyük arama motorlarının sonuçları listelemedeki tekniklerinin farklılık göstermesi değişmesi ve sürekli geliştirilme çabasıdır.

Çoğu zaman “pr7 link aldım sitem ilk sıraya yukseldi” gibi deyimler duyabiliriz, peki bu sizce doğrumu? Tabiki değil, çünkü bir webmaster bir site hazırlayıp işi site tanıtımına geldiği zaman pek çok şey yapar, bu yüzden o websitesinin sadece link satın alıp başarıya ulaştığına inanmak bence en iyi söylemle fazla iyimserlik olur. Sitenin temiz içeriğinden dolayımı, rekabeti yüksek içeriklerde orjinal içerik sağladığındanmı, popüleritesindenmi yoksa hatasız hazırlanmış sayfalarındanmı başarıya ulaştığını ölçmek tüm bu işleri eş zamanlı yaparken çok zordur.

Oysa bence “A sitesi” için alınan yüksek pagerank değerine sahip backlink yeterli olabilecekken “B sitesi” için hiçbir etkisi olmayabilir, bu tamamen site içeriği ve rekabet gücü ile alakalı birşey, işte bu yüzden arama motoru optimizasyonuna başlamadan önce yapılması gereken standart kurallar olmalı,

Site rakipleri iyi incelenip analiz edilmeli, rekabet etme gücü yükselmeliki arama motorlarıda siteye değer versin, kısacası sizin rakip sitelerden bir eksiğiniz olmamalı, bu temiz html, orjinal içerik, güçlü backlink yada yüksek popülerite olarak değişebilir.
Site tasarımında içeriği ön plana çıkaran tasarımlar uygulanmalı, ne kadar hatasız kodlanırsa o kadar iyi olacaktır.
Anahtar kelime seçimi ve içeriğe yerleşimi kesinlikle dikkatli ve kusursuzca olmalı, burada bahsettiğimiz anahtar kelime seçimi çoğu seo desteği veren kişi için geçersiz sayılabilir fakat aldırmayın çünkü bu “yalnızca meta” dan oluşan anahtar kelime değildir.
Seçilen anahtar kelimeler elbette “title, keywords, description” gibi meta taglarında kullanılmalı çok ufakta olsa neden iyi etkiden kaçalımki?
Seçilen kelimeler sitede yayınlanan içerikle özdeşmiş olmalı ve önem derecelerine göre belirtilmiş çeşitlerde kullanılmalı, örneğin “x sayfamızda 1 başlık (h1,h2 vs), 5 paragraf başında kullanılırken diğer bir sayfamızda 7 kere paragraf içinde bold olarak yazılabilir.
Tekrar eden, anlam taşımayan ve yüzlerce aynı kelimenin geçtiği yazılardan kaçının, bu zaten arama motorlarının hoşuna gitmeyen birşeydir.
İnsanların sitenizde zaman geçirmesini sağlayacak içerikler sunmaya çalışın, yalnızca sitenize girip çıkan kullanıcılar edinmek bir web sitesinin işine pekte yaramayacaktır, buna arama motorlarıda son derece değer vermekte örneğin alexa sıralamaları ufakta olsa bir etken(di) yada google webmaster tools ile izlediğiniz site trafiği yine arama motorlarının bu istatistikleri tutup değerlendirmesi anlamına geliyor.
Eğer sitemizi dizinlere ekleyeceksek mutlaka doğru kategoriler seçilmeli çünkü dizinlerde bulunan sitelerin listeleneceği sayfalarda arama motorları için birer içerik sayfasıdır, örneğin sizin bir otomobil siteniz var ise rakipleriniz otomobil yada alakalı kelimelerin sıklıkla geçtiği “araba” kategorisinde listelenirken sizin siteniz içeriği ile alakalı olmayan “bilgisayar” kategorisinde listelendiğinde size o dizinin faydası büyük oranda düşecektir.
İnsanların varsayımları üzerinden hareketleri kısıtlayın, hiçkimse arama motorlarında 1. 2. yada 3. sırada olabileceğinizi garanti edemez, arama motorlarında sonuçlar listelenirken birçok farklı algoritma kullanır bu yüzden asıl amacınız daima yükselmek olmalı, bunun içinde ilk kural sitenizi sürekli iyileştirmek olmalı bu yine sağlıklı içerik girişi, hataların arındırılması yada sitenize dost siteler bulmak ile olabilir.
Link değişimi konusunda çok dikkatli davranın, unutmayınki link çıkışının fazla olduğu sitelerin pagerank gibi faktörleri negatif yönde tetikleyebilir, bu yüzden yalnızca link değişimi yapmak için sayfalarınızdan link çıkışına izin vermeyin.
Doğru robots.txt kullanımı son derece faydalıdır, istenmeyen içeriği arama motorlarının tanımaması sağlanarak site kalitesi arttırılabilir.
Site tasarım ve içerik olarak bittiği andan itibaren site haritaları oluşturulmalı ve google webmasters gibi sitelere gönderilmeli bu sitenizi iyi yönde etkileyecektir.
Eğer mümkünse insanların site içeriğinizi zenginleştirmesine olanak tanıyın, bu günümüz internet dünyasının en akıllıca davranışıdır, birçok büyük sitenin bu tarz davranışlar gösterdiğini görebilirsiniz, ayrıca içeriğe katkısı olan kullanıcıların o siteyi tekrar ziyaret etmek isteyebileceğinide unutmayın. Digg, bildirgec, sourtimes, haber yada makale siteleri buna iyi örnek olacaktır. Arama motorları güncelleştirilen içerikten memnun kalacaktır.
Link ekleme, link değişimi gibi işlerin seo dışında kaldığını aslında bu işe link building denildiğini, bu işide seo ile uyumlu doğru şekilde kullanmamız gerektiğini unutmayalım.
Unutmayınki arama motoru optimizasyonunu insanların sitemize daha kolay ulaşması, internet sitemiz üzerinde verdiğimiz hizmeti tanıtmak yada satmak amaçlı yapıyoruz bu yüzden yalnızca optimizasyon üzerine yönelmeyin o siteyi ayakta tutacak diğer etkenleride aynı düzeyde uygulamaya koyun. Örneğin arama motorlarından çok hit alan bir siteniz olsa dahi göze hoş görünmeyen bir sitedeki içeriği kimse okumaya devam etmeyecektir, arama motoru optimizasyonu yalnızca potansiyel müşterileri sitenize çeker, kalanı sitenizin gücüne bağlıdır.

Hepinize bol seo lar..............

If You Enjoyed This Post Please Take a Second To Share It.

You Might Also Like

Stay Connected With Free Updates

Subscribe via Email

1 yorum:

Emirhan dedi ki...

SEO hakkindaki bu yaziniz oldukca doyurucu. Umarim bu konuda daha fazla bilgilerin ardi gelecektir. Sizi bloguma davet ediyorum www.motorparasi.com