Icon
Icon
Icon
Icon
Icon
Icon

19 Eylül 2007 Çarşamba

google sponsor bağlantıları

06:50
0 yorum
Ziyaretçi sayısı fazla olan popüler web sitelerinin, belirli ücretlerle, web sitenizin reklamını kendi sitelerinde göstermesi Sponsor Bağlantıdır. Reklamlarınız, bu sitelerin Sponsor Bağlantı için tahsis ettikleri alanlarda yayınlanır ve ziyaretçileriniz oradan web sitenize ulaşırlar….


Tıklama Başına ödeme yaptığınız zaman, reklamlarınızın yayını esnasında tıklama aldığınızda ücretlendirilirsiniz. Başka bir anlatımla, reklamınız gösterildiğinde değil, sayfanız ziyaret edildiğinde ödeme yaparsınız
Fiyatlandırma, reklamınızın türüne ve hangi alanlarda gösterileceğine göre değişir. Sponsor Bağlantı sisteminde, Tıklama Başına ve Gösterim Başına maliyet yöntemleri bulunmaktadır.

Gösterim Başına ödemeler, yaygın olarak bannerların popüler sitelere yerleştirilmesi biçiminde yapılan reklamlarda uygulanan yöntemdir. Genellikle 1000 gösterim başına hesaplanır. Maliyeti daha düşük görünmekle beraber, önemli olanın sayfaya gelecek ziyaretçi olduğu düşünüldüğünde, Tıklama Başına ödeme sisteminin daha karlı olduğu açıktır.

Eğer bu işe verecek paranız yok ise google de bedava reklam vermenin en iyiy yolu seo yaparak üst sıralara çıkmaktır. Googlede reklam vermek yerine seo yapmak sizi biraz uğraştırır ve yinede aynı sonucu alamayabilirsini.


GOOGLE SPONSOR BAĞLANTI SERVİSİ (ADWORDS)

Dünyanın en fazla ziyaretçi sayısına sahip arama motoru Google, uzun yıllardır Sponsor Bağlantı alanında faaliyettedir. Google arama motorunda herhangi bir kelimeyle arama yapıldığında görüntülenen sonuçların sağ tarafındaki bölüm, Sponsor Bağlantı bölümüdür. Ayrıca doğal arama sonuçlarının üzerinde de reklam için ayrılmış bir alan bulunmaktadır.

Google Sponsor Bağlantı sisteminde; bulunmak istediğiniz kelimelerle arama yapan herhangi biri, sizi en iyi anlatan kısa bir metni ve web sitenizin adresini bu alanda görür. Tıklama Başına Ödeme ile çalışan bu sitemde, faaliyetlerinize ilgi duyan kişiler yani hedef kitleniz sayfanızı ziyaret ettiğinde ödeme yaparsınız.

Google Sponsor Bağlantı sistemi, web sitenizi müşterilerinizle en uygun fiyatla buluşturmakla kalmaz, buradan alacağınız hitle siteniz arama motorlarının sonuç sayfasında da yükselmeye başlar.

Neden Google da Reklam Vereyim?

Google daki reklamları etkili yapan etken, dünya genelinde-ki ülkemizde de böyledir- Google’ın 1 numaralı arama motoru olmasıdır. İnternet kullanıcısı her 100 kişiden 85’ i Google’ı kullanmaktadır. Yapılan aramalara en uygun sonuçları Google getirmektedir. İlk sayfa ve sırada değilseniz ve ilk 3 sayfada bir linkiniz yok ise, ziyaretçiler size zor ulaşıyor demektir. İşte Google Reklamları bu olanağı size sunmaktadır. Sattığınız ürün ve hizmetlerle ilgili kelimelerde, sizin belirleyeceğiniz fiyatlara göre ilk sayfada görünmenizle birlikte, web sitenizin doğal arama sonuçlarında da yükselir.

Web sitesi sahipleri ve internet pazarından pay almak isteyen firmaların en büyük amacı, sitelerine ziyaretçi çekmektir. Birkaç yıl önce, sitelerine gelen ziyaretçilerin niteliğini önemsemeyen site sahipleri artık boş ve atıl ziyaretçi yerine, ürün ve hizmetlerini satabileceği hedeflere odaklanmışlardır. Google ilk yıllarında sadece bir arama motoru iken, Google’ı yükselten ve milyar dolarlar kazandıran, Google Adwords sistemi olmuştur. Bu sistem, arama yapılan kelimeye odaklı web sitesini getirme ve bütçeyi reklamverene göre ayarlayabilmesi nedeniyle benzerlerinden farklıdır. Kolay kullanım ve hedefe direkt yönelik linkin getirisi de belirgin şekilde fazla olmaktadır.

google sitenizi nasıl indexler

06:37
0 yorum
Indexleme terimini belki ilk defa duyuyorsunuzdur. Bu yüzden bir açıklama yapalım. Buradaki indexleme arama motorlarının sizin sitenizi kendi veritabanına kaydetmesi demektir. Bu kısa bilgiden sonra Google'ın sitenizi nasıl indexlediğini yani veritabanına nasıl kaydettiğini açıklayalım.

Google arama motorunun 3 adet bilinen "bot" u vardır. Peki bot nedir? Bot arama motoru yazılımlarının bir parçasıdır. Sitenizin her sayfasına girer, kategorilendirir ve son olarak da veritabanına kaydeder.

Google'ın iyi bilinen 3 botu: Adsense Botu, FreshBot ve DeepCrawl...

Adsense Google'ın webmasterlar için sitelerinde içeriklerine göre reklam yayınlayıp para kazanabilecekleri bir sistemdir. Tahmin edeceğiniz gibi Adsense Botları bu reklamları yayınlayan siteler içindir. Sitenin içeriği değiştikçe veya yenisi eklendikçe Adsense reklamları içeriğe göre reklam yayınlamak için her değişmeden sonra 15 dk. içerisinde gelirler ve yeni yerleri indexleyip giderler.

Fakat bizi asıl ilgilendirenler FreshBot ve DeepCrawl botlarıdır...

Freshbot sitenizdeki en popüler ve yeni sayfalar ile ilgilenirler. Bunun bir veya binlerce olması önemli değildir. Amazon.com ve CNN.com gibi sitelerin sık sık güncellendiği ve çok talep aldığı Google tarafından fark edildiğinden beri bunun gibi siteleri her 10 dakikada bir ziyaret edip kaydeder. Diğer tipik sitelere bu botun uğrama sıklığı popülerlik ve güncelleme ile orantılı olarak 1 ile 14 gün arasında değişir.

Bir FreshBot sitenizi ziyaret ettiğinde sitenizdeki linkleri tek tek gezer ve onları bir veritabanına kaydeder. Bu sayede DeepCrawl sitenize geldiği zaman bu linkler ona yol gösterir ve işini yapmasına yardımcı olur.

DeepCrawl ise ayda bir sitenize uğrar ve sitenizdeki bütün bilgileri indexler. Bu sitenizdeki yeni bilgilerin Google sonuçlarında neden bir ay sonra çıktığının da göstergesidir...

BACKLINK ARTTIRMA YOLLARI

06:28
4 yorum
DİZİNLERE EKLEME

En bilinen yöntemdir sitenizi dizinlere eklemek.En kolay ve kısa vadeli yöntem de budur. Çünkü ortalıkta bir sürü dizin var ve bununla da bitmiyor hangisine eklemenizin size daha yararlı olacağını söyleyen ve sizin için bunun listesini yapan siteler de var. Bu durumda sizin yapmanız gereken ilk şey sitenizi bulabildiğiniz her dizine kayıt etmek olmalıdır…

LİNK DEĞİŞİMİ

Link değişimleri de back-link almak için önemli bir yoldur. Bu durumda dikkat etmeniz gereken iki şey var. Birincisi elinizden geldiği kadar kendi sitenizin içeriği ile uzaktan veya yakından ilgili siteler ile link değişimi yapın. Sizin sitenizle alakası olmayan sitelerle ise size kısa zamanda bir şey kazandırmayacaksa link değişimi yapmayın. Yani burada pr değerinden ve ziyaretçi sayısından bahsediyorum.

SAĞLAM İÇERİK

Evet benim ve hemen hemen herkesin sevdiği bir yöntem. Güzel bir site yapın ve kaliteli bir içerik oluşturun. Eğer insanların hoşuna gideceek bir şeyler varsa ve sitenize link veriyorlarsa o site gerçekten işe yarar bir site demektir…

FORUMDA POST ATMAK

Bu başlığı atmakta çok kararsız kaldım fakat sonradan yazmaya karar verdim ve bunu açıklamak istedim. Forumda post atmaktan kastım şudur: “Bir foruma kayıt ol ve oraya katkıda bulun.”. Bunun anlamı bir foruma kayıt olup linkinizi bin defa spamlamak demek değildir. Bir çok forum size imza için bir alan verir. Siz de oraya linkinizi yazarsınız buyurun size back-link. Eğer forumda dürüst ve düzenli bir postçu olarak tanınıyorsanız bu size o back-linkten hit de alacağınız manasına gelir. Spam yapmak sizi amatör göstermekten başka bir şey yapmaz. Zaten aynı gün bir arama motoru botu linkinizi görmeden yöneticiler tarafından silinecektir.

RSS BESLEMESİ

Rss beslemeleri içeriğinizin başka sitelerde bir köşe bir bant halinde paylaşılmasını sağlar. Yani içeriğinizin bir başka sitede orjinal sayfanıza verilen bir link ,le yayınlanması demek back-link almanız demektir. ..

MAKALE EKLEMEK

Eğer bir konuyla ilgili bilginiz iyiyse bilginizin bir kısmını yazılara dökün yani yararlı makaleler yazın. Yayınladğınız ve altında linkinizin olduğu her makale sitenize bir adet back-link demektir. Ve makale yazmanın asıl güzel tarafı ise genellikle başkaları tarafından kopyalanır ve başka sitelerde yayınlanır bu da yeni back-linkler demektir…

BİZE LİNK VERİN KODU

Sitenizin bir yerinde “Sitemize link verin” kodu için alan oluşturun. Bu kod basit bir html kodudur ve insanlar sadece kopyalayıp kendi sitelerine yapıştırırlar. Fakat yaratıcı olun sadece yazıdan oluşan kodlar vermeyin yani ufak ve büyük bannerlar hazırlayın kullanmak isteyen kişinin seçeneğine bırakın.

LİNK SATIN ALARAK

Eğer paranız varsa size önereceğim son yöntem link satın almanızdır. Unutmayın madem parası ile satın alıyorsunuz o zaman muhakkak sitenizle ilgili bir başka siteden link alın yani size ya pr olarak yada ziyaretçi olarak veya en güzeli olan hem pr hem de ziyaretçi olarak dönemsine dikkat edin

16 Eylül 2007 Pazar

sitenizin google daki yerini görün

04:47
0 yorum
seo ile uğraşanların her zaman yakından takip ettikleri bir şeydir bu. hangi kelimede google da kaçıncı sırada çıktıkları. özellikle anahtar kelimeleri bu şekilde takip edebilir ve kaçıncı sırada olduğunuzu bu siteden rahatlıkla görebilirsiniz. pratik ve kullanışlı merak eden burdan google da han gi kelimeden kaçıncı sırada olduklarına bakabilirler..

adres: http://www.1gbh.com

Google sandbox nedir nasıl kurtulurum

04:39
0 yorum
- Google sandbox yeni sitelerin yerleştirildiği iddia edilen bir filtredir. Bunun sonucu site en önemli keyword (anahtar sözcük) ve keyword tümcelerine karşılık iyi ranking (sıra) alamaz. Sitenin kaliteli içeriğe, bol gelen linke ve güçlü google pagerank değerine sahip olmasına rağmen site bunun aksine sandbox etkisinde kalır. Sandbox siteler için fiili bir deneme süresi şeklinde rol oynar. Bunun muhtemel amacı spam sitelerin çabucak yükselmesini engellemek, onları cezalandırmak ve süreci bu şekilde devam ettirmektir.
Google sandbox teorisini bir cümleyle nasıl açıklarsınız?
Google sandbox etkisi yeni sitelerin bir deneme sürecine alınmasına benzetilebilir, böylece sitenin gelen linklerin ve içeriğinin tam hakkı verilmeden site arama sonuçlarında beklenenden daha düşük seviyelerde yer alır.

Google neden sandbox diye bir şey başlattı?
Google’ın sandbox diye yeni bir site filtresi başlatmasının arkasında yatan asıl neden, birçok sayıda satın alınmış linke sahip olan ve açıldığı tarihten itibaren yüksek sıralarda yer alan spam sitelerini durdurmaktır. Google başlangıç itibariyle bir sitenin yüksek sayıda link almasına oldukça şüpheli bakar ve bu linklerin doğal olmadığı hesaba katar. Diğer bir olasılık ise spam sitelerinin arama sonuçlarında yüksek sıralarda çıkmak için çeşitli taktikler uygulamaları ve yüksek sayıda satış yapmaları sonucunda google’ın hizmet anlaşma koşullarına ters düşerek bu siteler banlanır; ve aynı süreci sürekli olarak tekrar ederler. Bunun sonucunda, yeni siteler genelde google sandbox denen bir çeşit deneme sürecine alınırlar.

Ne tür siteler sandbox’a yerleştirilir?
Her türde sitenin sandbox’a yerleştirilebileceği gibi, bu problem genelde rekabet oranı yüksek keywordler için yüksek arama sonucu sıralamalarını arayan yeni sitelerde ortaya çıkmaktadır örneğin google reklamlarında sıkça rastladığımız uzaya giden ikinci insan kimdir, pusulayı kim icat etti gibi keywordler sık kullanılmaktadır.

- Sandbox’taki her bir siteye ayrı bir süre verilmektedir, ama bu şekilde yüksek rekabet yaşanan keywordlerde iyi arama sonucu hedefleyen siteler için bu sürenin muhtemelen daha uzun olmaktadır.

Bir site sandabox’da ne kadar süre kalır?
Sandbox’da kalma süreleri üç ile dört ay normal bekleme süresi olmakla beraber bir aydan altı aya değişim göstermektedir, daha az rekabet yaşanan aramalar için daha kısa sürelerde beklemeler yaşanmasıyla beraber hiper-rekabet yaşanan kelimeler için bu süre genelde altı ay olmaktadır. Çoğu arama keywordleri için en sık raslanan bekleme süresi üç aydır.

Sandbox’da değişim gösteren bekleme süreleri var mıdır?
Sandbox’da bekleme yüksek şekilde değişkenlik gösterir. Keyword için ne kadar çok rekabet gösteriliyorsa sandbox içinde kalma süresi de o kadar fazladır. Filtre zamanla yavaş yavaş etkisini azaltacak ve yaklaşık üç ay içerisinde moral bozan etkisinin çoğu kaybolacaktır. Tabii ki en fazla rekabet yaşanan kelimelerde etki altı ay boyunca tüm gücüyle kendini gösterecektir.

Sandbox içinde olduğumu nerden bileceğim?
Sandbox etkinliğinin kanıtı genelde iyi google pagerank değerine ve gelen linklere, ve bazı ikincil arama tümcelerinde güçlü arama sonucu sıralamalarına sahip olan sitelerin en önemli aramalarda ortalıklarda gözükmemesidir. Bu tarz koşullarda site muhtemelen sandbox’a atılmıştır.

Bunun sandbox etkisi olup bir google cezası omadığını nerden bileceğim?
Eğer bir site bir google cezası yüzünden ziyaretçi alamıyor ise, daha az önemli aramalarda dahi google arama sonucu sayfalarında çıkmaz. Ayrıca site hiç pagerank değeri göstermez ve hatta google toolbar’da sade gri bir bar gözükür.

Eğer websitem sandbox’a takılıp kalırsa, nasıl dışarı çıkartırım?
Sandbox’tan kurtulman için tek gereken zamandır. En önemli keywordlerinin rekabet düzeyine göre bu zaman bir aydan altı aya kadar değişkenlik gösterir, ki üç aydan dört aya kadar olan süreler normal süre zarfı olarak kabul edilmektedir. Bu esnada sitenizi geliştirmeye devam edin ve sandbox süresi sona erince hızlı bir şekilde yükselişe geçin.

Sitem sandbox’ta gömülü iken ne yapmam gerekli?
Siteniz sandbox’ın içindeyken keyword bakımından zengin taze içerik eklemenin ve yeni gelen linkler sağlamanın ideal zamanıdır. Gelen linkler eklemek ile etkisini göstermekte olan olası bir link filtresinden (dampening link filter) kaçınacağınız temin edilir. Siteniz sandbox’ın derinliklerinden kurtulduğu zaman bu linkler yeterince yıllanmış ve tüm pagerank ve link popülerlik değerlerini göstermeye hazır bir halde olacakalardır.

Sandbox’ta iken siteme içerik eklemeye devam etmeli miyim?
Siteniz sandbox içerisinde iken konunuz ile alakalı içerik eklemenin ideal zamanıdır. Daha fazla keyword bakımından zengin içerik eklemeye konsantre olun ve sayfa içi ve sayfa dışı faktörlerin varlığını unutmayın. Sayfa içi olarak başlık (title) taglarınızın en önemli keywordleriniz içerdiğinden emin olun. Bir site haritası ekleyin ve tüm sayfalarınızın linklerinin birbirlerine o sayfanın keywordlerini barındıran link metinleri kullanan linklerle bağlı olduğuna emin olun. Sayfa dışı olan link metinlerinin de linki alan sayfanın keywordlerini içerdiğinden emin olun. Sandbox’ta iken müsait olan site geliştirme zamanınızı boşa harcamayın. Filtre kaldırıldığı zaman geliştirilmiş olan siteniz arama sonucu sıralamalarında hak ettiği yüksek seviyelere ulaşacaktır.

Websiteme yeni linkler almaya devam edeyim mi?
Sandbox süreci sitenize link eklemek için ideal bir zamandır. Yeni eklenen linklerin etkisini direk göstermemesini sağlayan bir filtrenin de varolduğu iddia edildiği için sandbox sürecinde yeni linkler eklemek bu iki filtrenin de bir kerede atlatılmasını sağlar. Eğer iddia edildiği gibi yeni eklenen linklerin etkisi filtre tarafından gölgeleniyorsa bu linkler etkilerini tam olarak sitenin sandbox’tan çıktığı zaman gösterecektir. Gelen linklerin metin kısımlarında güçlü keywordlerinizin bulunduğundan emin olun ve farklı farklı keyword kombinasyonları ile linklerinizi çeşitlendirin.
Sandbox’tan daha hızlı çıkmanın bir yolu var mı?
Sitenizi sandbox’tan sadece zaman kurtarabilir. Sandboxta bekleme süresi keyword tümceleriniz rekabetliliğine göre değişiklik gösterir. Sandbox’tan çıktıktan sonra çabuk bir şekilde arama sonucu sayfalarında en üst seviyelere çıkmanın yolları olduğu söylenmektedir. Güçlü link metinleri (anchor text) ile güçlü gelen linklerin eklenmesi ve keyword bakımından zengin içeriğin eklenmesi sitenizi sandbox’tan çıkınca en yüksek seviyelere tırmandıracaktır. Bu etkinin sandbox deneme sürecinin sonunda kendini göstereceğine dikkat edin.

Sitem sandbox’tan çıktı ancak arama sonucu sıralamaları hâlâ düşük. Bu normal mi?
Sıralamalarınızın düşük olmasının birden fazla nedeni olabilir. Sandbox süreci sonunda ayakta kalabilen siteniz en önemli keywordleriniz için uzun bir zaman boyunca sıralamalarda değildi. Güçlü arama sonucu sıralamaları elde etmeniz için önünüzde uzun bir tırmanış ve yapacak çok şey var. Sitenizin sandbox’tan kurtulması ile muhtemelen gelen link, keyword bakımından güçlü link metinleri ve içerik sıkıntısı çekmektedir. Neyse ki bunların hepsi çözülebilir problemler ve siteniz arama sonucu sayfalarında yükselişine devam edebilir.

yapılan seo hataları

04:38
0 yorum
En çok yapılan SEO hataları, arama motoru optimizasyonunda en çok yapılan hatalar:
1. Title/title etiketinin ihmal edilmesi: En önemli ve en çok yapılan hatalardan biridir. Arama motorlarının çoğu için title etiketi önemlidir hatta eskiden arama motorları sadece bu bölüme bakıp geçerlerdi. Bu yüzden bu kısmı boş bırakmak bir yana, olabildiğince uzun tutmalı ve sayfayla ilgili anahtar kelimeler yerleştirmeliyiz.
2. Alakasız Anahtar Kelimeler: Bazı webmasterlar alakasız anahtar kelimelerle siteye ziyaratçi çekmeye çalışırlar. Bu şekilde gelen ziyaretçinin size hiç bir faydası yoktur. Diyelim ki bilgisayarlarla ilgili bir siteniz var ve siz britney spears yazarak ziyaretçiyi sitenize çektiniz. Bu ziyaretçi sitenizde çok fazla durmayacaktır üstelik size karşı bir antipati besleyecektir. Ayrıca google ın bu olayı anlayıp spam olarak değerlendirmesi riski de var.
3.Spamming: Aynı kelimeleri title body ve metatag larda sürekli tekrar tekrar kullanmak hem etik dışıdır hem de gittikçe zekileşen arama motorları açısından bir risktir. Banlanma ve sandbox a düşme ihtimali çok yüksektir.
4.Görünmeyen Yazılar ve Linkler: Bazı uyanık webmasterlar ziyaretçiye görünmeyen ancak arama motorlarına görünen yazılar ve linklei sitelerine koyarlar. Arama mtorları bunu spam olarak değerlendirmektedir ve sürekliban yeme ihtimali vardır.
5. Yasadışı Sitelere Verilen ve Onlardan Alınan Linkler: Dış sitelerden alınan linkler pagerank açısında önemlidir ve aramalarda üst sıralarda çıkmanızı sağlar ancak kötü içerikli sitelerden alınan linkler tam ters etkiyi yaratırlar. Bu yüzdenbundan kaçınmakta fayda var.
6. Geçersiz HTML Kodları : Gözardı edilmemesi gereken bir konudur. Siteniz çok iyi bir içeriğe sahib olsa bile, kodlama da hata varsa bu stenizin yavaş açılmasına ve arama motorlarından eksi puan almanıza neden olur.
7. Sayfada Çok Fazla Resim Barındırmak: Arama motorları yazı tabanlı browserlar gibi sitenizi görür. Bu nedenle resimlerin seo ya hiç bir fydası olmaz ütelik sitenizi yavaşlatır. Bu yüzden flash ve resimleri olabildiğince az kullanmak gerekir

seo bilgileri 1

04:22
0 yorum
1. Uzun Başlık: Sitenizin title kısmını gözardı etmeyin. Çünkü arama motoru optimizasyonunda en önemli rolu bu etiketlerin arasına yazacağınız kelimeler belirler. Tamamen sitenizin içeriği ile ilgili olmalı ve yeterince uzun olmalıdır. Sadece sayfanın başlığını değil sayfa ile ilgili anahtar kelimeleri de buraya dahil etmelisiniz. Burada yazacağınız bilgilerin sayfanın içeriğinde de bulunmasına dikkat edin! 2.Anahtar Kelime Seçimi: İkici bir önemli husus ise anahtar kelimelerdir. Sitenizin anahtar kelimeler bölümünü olabildiğince uzun yazın. Bir kelimenin bir kaç varyasyonunu yazın. Genellikle çoğul yazın çünkü aramalarda tekil yazılsa bile çoğul sonuçlar da çıkacaktır.3. Dinamik Başlıklar: Her sayfanızın başlığı aynı olmamalıdır. Her sayfanın kendine has başlığı olmalıdır.4. Spam den kaçının. Boş ve sadece anahtar kelimelerden oluşan anlamsız sayfalar oluşturmayın. Çünkü google bunu anladığında sandbox a düşersiniz ve siteniz bir daha google da indexlenmez.5.Arama motorlarına sitenizi manuel olarak kendiniz bizzat ekleyin. Bunun için hizmet veren bazı siteleri kullanmayın. Aksi takdirde sitenizi ban letebilirsiniz!6.Sitenizdeki resimlerde alt etiketini kullanarak açıklama yapın. Böylece arama motorlarında indexleniz.7. Link çiftliklerine yada arama motoru dostu olmayan sitelere link vermeyin. Ayrıca yasa dışı sitelere de link vermekten kaçının.